Medium:CD - Formát: CD, Album Žánr: Klasika Délka: 1:02:31 Skladatel: Vítězslav Novák Vítězslav Novák (1870–1949) – Klavírní koncert e moll* (1895). Toman a lesní panna – Symfonická báseň pro velký orchestr op. 40 (1906–07). Za soumraku op. 13 (1896, klavír sólo) Největší z českých skladatelů – Dvořák, Smetana, Janáček, Suk, Martinů... a pak? Vítězslav Novák! Kdo že to je? Dvořákův žák, později doma jeden z nejuznávanějších – coby skladatel i učitel dalších mistrů. Pozdní romantik i první v generaci... Celý popis
Koupit za 275 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
CD Bartoš Jan, SOČR, Jakub Hrůša: Novák: Klavírní koncert, Toman a lesní panna
Doprava:
zdarma
Skladem
275 Kč
Koupit za 275 Kč
Novák-Bartoš: Klavírní koncert CD
Doprava:
59 Kč
Skladem
319 Kč
Koupit za 319 Kč
Klavírní koncert, Toman a lesní panna - CD - Vítězslav Novák
Doprava:
29 Kč
Skladem
344 Kč
Koupit za 344 Kč
Jan Bartoš, Jakub Hrůša, Vítězlav Novák - Klavírní koncert, Toman a lesní panna (CD)
Doprava:
65 Kč
Skladem
305 Kč
Koupit za 305 Kč
Klavírní koncert, Toman a lesní panna - Jan Bartoš, SOČR, Jakub Hrůša, Vítězslav Novák
Doprava:
49 Kč
429 Kč
Koupit za 429 Kč
Popis
Medium:CD - Formát: CD, Album
Žánr: Klasika
Délka: 1:02:31
Skladatel: Vítězslav Novák
Vítězslav Novák (1870–1949) – Klavírní koncert e moll* (1895). Toman a lesní panna – Symfonická báseň pro velký orchestr op. 40 (1906–07). Za soumraku op. 13 (1896, klavír sólo)
Největší z českých skladatelů – Dvořák, Smetana, Janáček, Suk, Martinů... a pak? Vítězslav Novák! Kdo že to je? Dvořákův žák, později doma jeden z nejuznávanějších – coby skladatel i učitel dalších mistrů. Pozdní romantik i první v generaci modernistů, jehož významným zdrojem inspirace však byla moravská lidová hudba. 150. výročí Novákova narození je příležitostí se podívat zblízka – a objevovat dosud skryté. Klavírní koncert: za myšlenku první studiové nahrávky tohoto raného a pozoruhodného díla pětadvacetiletého Dvořákova studenta se celou svou autoritou postavil Jan Bartoš. Byl by hřích pominout Novákovo dílo pro sólový klavír; cyklus drobných skladeb Za soumraku op. 13 je inspirovaný mj. poezií J. S. Machara a svou intimitou představuje protipól k virtuosní stylizaci koncertu. V oblasti Novákovy symfonické tvorby pak Jakub Hrůša vybral dílo zřejmě nejambicióznější, symfonickou báseň Toman a lesní panna. Novákovi v ní šlo o vyjádření „neodolatelně strhujícího víru zběsilé vášně“, své dílo označil jako „zvukovou orgii“ a obsah balady chápal jako „zobrazení démonické moci ženy nad mužem“. Vyznání Jakuba Hrůši, jednoho z nejrespektovanějších dirigentů dneška, je pozváním k objevování Nováka: „Hrát jej musíme. Obohacení, které pro nás dřímá v jeho díle, je příliš hluboké a dalekosáhlé, než abychom kolem něj procházeli bez povšimnutí a nechali je zcepenět v zaprášených archivech a učebnicích dějin hudby.“
Vítězslav Novák znovu objevovaný.
Účinkují:
Jan Bartoš – klavír
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
dirigent Jakub Hrůša
Žánr: Klasika
Délka: 1:02:31
Skladatel: Vítězslav Novák
Vítězslav Novák (1870–1949) – Klavírní koncert e moll* (1895). Toman a lesní panna – Symfonická báseň pro velký orchestr op. 40 (1906–07). Za soumraku op. 13 (1896, klavír sólo)
Největší z českých skladatelů – Dvořák, Smetana, Janáček, Suk, Martinů... a pak? Vítězslav Novák! Kdo že to je? Dvořákův žák, později doma jeden z nejuznávanějších – coby skladatel i učitel dalších mistrů. Pozdní romantik i první v generaci modernistů, jehož významným zdrojem inspirace však byla moravská lidová hudba. 150. výročí Novákova narození je příležitostí se podívat zblízka – a objevovat dosud skryté. Klavírní koncert: za myšlenku první studiové nahrávky tohoto raného a pozoruhodného díla pětadvacetiletého Dvořákova studenta se celou svou autoritou postavil Jan Bartoš. Byl by hřích pominout Novákovo dílo pro sólový klavír; cyklus drobných skladeb Za soumraku op. 13 je inspirovaný mj. poezií J. S. Machara a svou intimitou představuje protipól k virtuosní stylizaci koncertu. V oblasti Novákovy symfonické tvorby pak Jakub Hrůša vybral dílo zřejmě nejambicióznější, symfonickou báseň Toman a lesní panna. Novákovi v ní šlo o vyjádření „neodolatelně strhujícího víru zběsilé vášně“, své dílo označil jako „zvukovou orgii“ a obsah balady chápal jako „zobrazení démonické moci ženy nad mužem“. Vyznání Jakuba Hrůši, jednoho z nejrespektovanějších dirigentů dneška, je pozváním k objevování Nováka: „Hrát jej musíme. Obohacení, které pro nás dřímá v jeho díle, je příliš hluboké a dalekosáhlé, než abychom kolem něj procházeli bez povšimnutí a nechali je zcepenět v zaprášených archivech a učebnicích dějin hudby.“
Vítězslav Novák znovu objevovaný.
Účinkují:
Jan Bartoš – klavír
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
dirigent Jakub Hrůša
Parametry
Rok vydání | 2020 |
Typ nosiče | CD |
Žánr | klasická hudba |
Vydavatelství | Supraphon Records |
Interpret | Vítězslav Novák |