Album zachycující žánrovou pestrost, jakou výjimečná zpěvačka a autorka obsáhla na cestě od Nerezu ke Koa a tečka, kterou za její hudební dráhou udělala spolupráce s Karlem Plíhalem na jeho albu kainarovek Nebe počká. Kočky, Načerno, Samba v dešti, Černá kára atd. Jméno Zuzany Navarové bylo zapsáno do Síně slávy na Cenách Anděl 2004. Promo EMI Music Název desky pochází z písně Masopust. Zuzana Navarová či Zuzana Navarová d.T., jak se v poslední fázi svého života podepisovala, měla velký cit pro... Celý popis
Koupit za 247 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
CD Zuzana Navarová: Smutkům Na Kabát (Nahrávky Z 90.let A Ty Poslední)
Doprava:
69 Kč
Skladem
247 Kč
Koupit za 247 Kč
Navarová Zuzana: Smutkům na kabát: CD
Doprava:
49 Kč
Skladem
259 Kč
Koupit za 259 Kč
Navarová Zuzana: Smutkům na kabát - CD
Doprava:
59 Kč
Skladem
269 Kč
Koupit za 269 Kč
Navarová Zuzana d.t. amp; KOA - Smutkům na kabát - CD
Doprava:
77 Kč
Skladem
278 Kč
Koupit za 278 Kč
Zuzana Navarová : Smutkům na kabát CD
Doprava:
59 Kč
Skladem
299 Kč
Koupit za 299 Kč
Popis
Album zachycující žánrovou pestrost, jakou výjimečná zpěvačka a autorka obsáhla na cestě od Nerezu ke Koa a tečka, kterou za její hudební dráhou udělala spolupráce s Karlem Plíhalem na jeho albu kainarovek Nebe počká. Kočky, Načerno, Samba v dešti, Černá kára atd. Jméno Zuzany Navarové bylo zapsáno do Síně slávy na Cenách Anděl 2004.
Promo EMI Music
Název desky pochází z písně Masopust. Zuzana Navarová či Zuzana Navarová d.T., jak se v poslední fázi svého života podepisovala, měla velký cit pro podobné poetické detaily. Masopust se nakonec na tuto desku nedostal, protože hlavní hlasy v něm vedou oba její kolegové z Nerezu a Zuzana jen celou atmosféru písně dobarvuje. Devadesátá léta možná nebyla nejúspěšnějším obdobím Zuzany Navarové, ale určitě nejzajímavějším. Útlá zpěvačka začala v tomto desetiletí objevovat world music, zobecňovat ji a nakonec jí pokoušla vtisknout osobní dotyk své křehké osobnosti. Nerez, se kterým ještě v první části desetiletí spolupracovala, přestal s její pomocí připomínat běžnou folkovou skupinu, která nachází impulsy jen v české a slovenské hudební tradici. Začal objevovat a prosazovat nejdříve folklór maďarský a ukrajinský a pak i rómský. Brilantní koncertní verze písně Já s tebou žít nebudu ukazuje, jak hluboko se romská hudba podepsala do zvuku Nerezu. Koneckonců, nikdo Zuzaně Navarové neupře, že to byla ona, kdo objevil světovým hudebním scénám v Rokycanech Věru Bílou.
Přes romskou hudbu pokračovala Zuzanina cesta do Karibiku. Už Nerez v posledním období své koncertní činnosti zněl jako latinská kapela a když se Zuzana osamostatnila a vydala (tehdy nedoceněné) album Caribe, zvonily její skladby nejen krásnými melodiemi, ale i pestrými rytmy. Nebyla by to ale Navarová, kdyby i v jejích temperamentních latinských výletech nechybělo trochu hladivého smutku. Její kubánské písně proto mají blíž k brazilské bossa nově nebo k smutným baladám z Kapverdských ostrovů, mornám. Však se k jejich atmosféře v posledních pěti letech svého života se svou skupinou Koa často vracela.
Snad poslední nahrávky svého života natočila ve spolupráci se starým kamarádem Karlem Plíhalem. Staré swingové evergreeny s texty Josefa Kainara podává s elegancí, v níž se podepisuje všechno co v devadesátých letech hledala a nalezla. Hudební nadhled, humor, temperament, hořkosladký smutek, možná i kapka ironie. Je to pět výrazných kamínků do jejího autoportrétu. A možná také další cesta, která se už nenaplnila.
Josef Vlček, březen 2005
Promo EMI Music
Název desky pochází z písně Masopust. Zuzana Navarová či Zuzana Navarová d.T., jak se v poslední fázi svého života podepisovala, měla velký cit pro podobné poetické detaily. Masopust se nakonec na tuto desku nedostal, protože hlavní hlasy v něm vedou oba její kolegové z Nerezu a Zuzana jen celou atmosféru písně dobarvuje. Devadesátá léta možná nebyla nejúspěšnějším obdobím Zuzany Navarové, ale určitě nejzajímavějším. Útlá zpěvačka začala v tomto desetiletí objevovat world music, zobecňovat ji a nakonec jí pokoušla vtisknout osobní dotyk své křehké osobnosti. Nerez, se kterým ještě v první části desetiletí spolupracovala, přestal s její pomocí připomínat běžnou folkovou skupinu, která nachází impulsy jen v české a slovenské hudební tradici. Začal objevovat a prosazovat nejdříve folklór maďarský a ukrajinský a pak i rómský. Brilantní koncertní verze písně Já s tebou žít nebudu ukazuje, jak hluboko se romská hudba podepsala do zvuku Nerezu. Koneckonců, nikdo Zuzaně Navarové neupře, že to byla ona, kdo objevil světovým hudebním scénám v Rokycanech Věru Bílou.
Přes romskou hudbu pokračovala Zuzanina cesta do Karibiku. Už Nerez v posledním období své koncertní činnosti zněl jako latinská kapela a když se Zuzana osamostatnila a vydala (tehdy nedoceněné) album Caribe, zvonily její skladby nejen krásnými melodiemi, ale i pestrými rytmy. Nebyla by to ale Navarová, kdyby i v jejích temperamentních latinských výletech nechybělo trochu hladivého smutku. Její kubánské písně proto mají blíž k brazilské bossa nově nebo k smutným baladám z Kapverdských ostrovů, mornám. Však se k jejich atmosféře v posledních pěti letech svého života se svou skupinou Koa často vracela.
Snad poslední nahrávky svého života natočila ve spolupráci se starým kamarádem Karlem Plíhalem. Staré swingové evergreeny s texty Josefa Kainara podává s elegancí, v níž se podepisuje všechno co v devadesátých letech hledala a nalezla. Hudební nadhled, humor, temperament, hořkosladký smutek, možná i kapka ironie. Je to pět výrazných kamínků do jejího autoportrétu. A možná také další cesta, která se už nenaplnila.
Josef Vlček, březen 2005
Parametry
Rok vydání | 2005 |
Typ nosiče | CD |
Žánr | country |
Vydavatelství | EMI Music |
Interpret | Zuzana Navarová |