Formát: CD, Album Žánr: Klasika "Dafnis a Chloé" (1912) – balet pro taneční soubor Sergeje Ďagileva, nejrozsáhlejší Ravelovo dílo "La Valse" (1920) - česky: Valšík, je skladba od Maurice Ravela z roku 1920, nejčastěji uváděná v podání pro symfonický orchestr. Joseph-Maurice Ravel (7. března 1875, Ciboure – 28. prosince 1937, Paříž) byl francouzský hudební skladatel švýcarsko-španělského původu. Je znám jako impresionistický skladatel, ale zejména jeho pozdní díla nesou výrazné stopy nastupující... Celý popis

Koupit za 527 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Formát: CD, Album
Žánr: Klasika
"Dafnis a Chloé" (1912) – balet pro taneční soubor Sergeje Ďagileva, nejrozsáhlejší Ravelovo dílo
"La Valse" (1920) - česky: Valšík, je skladba od Maurice Ravela z roku 1920, nejčastěji uváděná v podání pro symfonický orchestr.
Joseph-Maurice Ravel (7. března 1875, Ciboure – 28. prosince 1937, Paříž) byl francouzský hudební skladatel švýcarsko-španělského původu. Je znám jako impresionistický skladatel, ale zejména jeho pozdní díla nesou výrazné stopy nastupující moderny, expresionismu a neoklasicismu.
Ravel byl ve svém díle zpočátku ovlivněn Claudem Debussym, Erikem Satiem a také ruskou Mocnou hrstkou. Byl schopný syntetizovat velmi rozmanité proudy a vytvořit si již od svých prvních děl vlastní styl, který se po dlouhou dobu neměnil. U Ravela se střídaly impresionistické skladby s neoklasicistními, u nichž kladl důraz na formální vytříbenost a střízlivý výraz.
Při úspěšném turné po USA a Kanadě v roce 1928 se seznámil v New Yorku se skladatelem Georgem Gershwinem, který ho zavedl do Harlemu na koncert Duke Ellingtona. Ravelovo okouzlení jazzem a dalšími prvky americké hudby se pak projevilo i v jeho dalších skladbách. V celé jeho tvorbě je patrný vliv lidových melodií a to nejen iberských, ke kterým měl přirozeně blízko, ale i černošských, cikánských, řeckých, maďarských, ruských a dalších.
Ve dvacátých letech se jeho styl výrazně posouvá směrem k expresionismu - jde zejména o tvrdší disonantnost a instrumentaci. Orchestrace u Ravela leckdy zastiňuje i samotnou kompozici. Ve své tvorbě nepoužíval často symfonickou formu a vyhýbal se náboženským tématům.
Zobrazit více